Przed przeczytaniem niniejszego tekstu, zapraszam do uzupełniających artykułów:
"
Czy masoni rządzą Polską i nas niszczą? ",
oraz "
Plan zniszczenia polskiej kultury (2)".
Czy wiedzą Państwo, że Leszek Balcerowicz "jest wybitnym ekonomistą"?
Tak twierdzą rzekomo opiniotwórcze ośrodki za granicą.
Ten "wybitny ekonomista" rozpoczął proces demontażu gospodarki polskiej, a 23 lata temu stwierdził, że "bezrobocie w Polsce będzie zdrowe dla gospodarki".
Mamy więc wszystko - do czego dążył.
Kto dzisiaj uważa tego człowieka za wybitnego ekonomistę?
Ci - którym pozwolił dorobić się ogromnych fortun wynikłych z ograbienia Polski.
Są to ludzie zarówno żyjący za granicą - jak też w Polsce.
Balcerowicz działał zgodnie ze wskazówkami swoich mocodawców.
12 lat temu media rozpływały się w peanach nad "geniuszem" Alana Greenspana - Dyrektora Systemu Rezerwy Federalnej USA (FED).
Podobne kłamstwa pisano na temat bankierów z Goldman Sachs i JP Morgan.
A właśnie wtedy bankierzy z wielkim tupetem wciskali ogłupionym inwestorom "ekonomiczne instrumenty pochodne", które były tylko wirtualnymi śmieciami.
Polacy powinni przyjąć za aksjomat, że gdy wciska nam się jakieś rzekome "autorytety" to mamy do czynienia z wielkim oszustwem.
W związku ze skandaliczną kompromitacją niejakiego Artura Żmijewskiego - absolwenta psychicznych na warszawskiej Akademii Sztuki Pięknych, który skompromitował Polskę na na Biennale w Berlinie 2012,
zadałem Rzecznikowi Prasowemu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego następujące pytania:
1. Wnoszę o podanie kto personalnie podjął decyzję o oddaniu Artur Żmijewskiemu i Joannie Warsza prawa do przygotowania polskiej ekspozycji na Biennale w Berlinie 2012.
2. Jaki akt prawny upoważniał do oddaniu Arturowi Żmijewskiemu i Joannie Warsza decyzji o kształcie polskiej ekspozycji na Biennale w Berlinie 2012.
Artur Łoboda
Polskie Niezależne Media
Fundacja Promocji Kultury
www.fundacja.zaprasza.eu
Na powyższe pytania otrzymałem następującą odpowiedź:
Szanowny Panie
Przesyłamy odpowiedzi na Pana pytania.
Na podstawie Ustawy "Prawo Prasowe", oraz "Ustawy o dostępie do informacji publicznej" wnoszę o podanie następujących informacji:
1. Wnoszę o podanie kto personalnie podjął decyzję o oddaniu Artur Żmijewskiemu i Joannie Warsza prawa do przygotowania polskiej ekspozycji na Biennale w Berlinie 2012.
Organizatorem Biennale w Berlinie jest galeria i jednocześnie stowarzyszenie: KW Institute for Contemporary Art. - Kunst-Werke Berlin e. V. Ten niemiecki podmiot odpowiada całościowo za powołane do
życia w 1998 roku Biennale w Berlinie i jego cykliczną realizację.
We wrześniu 2010 roku organizatorzy ogłosili, że kuratorem 7. edycji Biennale będzie Artur Żmijewski, a wyboru tego dokonała międzynarodowa komisja składająca się z dyrektorów wybitnych centrów sztuki
współczesnej na świecie (SKŁAD: Jacob Fabricius z Malmö Konsthall, Bartomeu Mari z MACBA w Barcelonie, Matthias Mühling z Galerii Lenbachhaus w Monachium, Joanna Mytkowska z Muzeum Sztuki Nowoczesnej
w Warszawie i Hoor Al-Qasimi, dyrektor Biennale w Sharjah). Wybór kuratora mógł mieć związek z jego sukcesami na arenie międzynarodowej. Jego prace znajdują się w renomowanych kolekcjach sztuki np.
Tate Modern w Londynie, a w lutym 2010 roku otrzymał prestiżową amerykańską nagrodę Ordway przyznawaną przez New Museum w Nowym Jorku
Kilka tygodni później Artur Żmijewski przedstawił swoją koncepcję, w ramach której zapowiedział odejście od dotychczasowych praktyk kuratorskich na rzecz „służenia artystom”. Dlatego też jesienią 2010
roku stowarzyszenie Kunst Werke ogłosiło międzynarodowy nabór (open call) adresowany do wszystkich artystów zainteresowanych uczestnictwem w Biennale 2012. Organizatorzy informują, że nadesłano ponad
6000 zgłoszeń projektów z całego świata. Z wszystkich propozycji wyselekcjonowano grupę projektów, które były prezentowane w ramach tegorocznego Biennale w Berlinie w okresie kwiecień-lipiec br.
Artur Żmijewski zaprosił do wsparcia kuratorskiego, p. Joannę Warszę oraz rosyjską grupę artystyczną VOINA.
2. Jaki akt prawny upoważniał do oddaniu Arturowi Żmijewskiemu i Joannie Warsza decyzji o kształcie polskiej ekspozycji na Biennale w Berlinie 2012.
Wyjaśnienia przedstawione powyżej dają odpowiedź na to pytanie. Organizator niemiecki, renoma i międzynarodowy charakter wydarzenia, niezależny kurator – to są czynniki, które decydowały o
kształcie wystawy i udziale artystów w Biennale w Berlinie. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie uczestniczyło w procesie doboru projektów prezentowanych w ramach wystawy Biennale w
Berlinie, ani też nikomu nie udzielało takich dyspozycji.
Z wyrazami szacunku
(bez podpisu ze strony MKiDN)
Wszelkie nominacje i zagraniczne nagrody są elementem ingerencji w wewnętrzną politykę kraju.
Nigdy nie są to działania bezinteresowne. Za nimi stoi polityka i ekonomiczne interesy najbogatszych.
Artur Żmijewski jest "absolwentem" "Kowalni" – pracowni Grzegorza Kowalskiego, z której wyszło wiele osób z poważnymi zaburzeniami psychicznymi.
Dziś te słowa brzmią jak herezja. Ale gdy narody opamiętają się po upadku dyktatury liberalizmu i odpowiednią miarą ocenią naszą współczesność to przyznają mi, że o dekady wyprzedziłem świadomość
społeczeństw w dziedzinie kultury.
Choć osobiście uważam, że jedynie nie dałem się zwieść kłamliwej propagandzie liberalnej antykultury.
Zagraniczni wrogowie Polski mają zwyczaj nagradzać tych wszystkich, którzy uczestniczą w dziele niszczenia Państwa Polskiego.
Polski patriotyzm jest dla nich solą w oku.
Dlatego nagradzają tych wszystkich, którzy walczą z polskim patriotyzmem.
Artur Żmijewski - jako redaktor artystyczny pisma Krytyka Polityczna, a więc organu prasowego tych, którzy zaatakowali w Warszawie polskich patriotów 11 listopada 2011, otrzymał z zagranicy prestiżową nominację, dzięki której mógłby zrobić międzynarodową karierę.
Ponieważ - jak stwierdziłem, człowiek ten nie jest normalny to skompromitował siebie i polską kulturę.
Zadaję sobie dziś pytanie: czy decyzja przyznania Żmijewskiemu kuratorstwa nad wystawą była nagrodą za działalność tak zwanej "Krytyki politycznej", czy cyniczną zagrywką obliczoną na skompromitowanie
kultury polskiej?
Oglądałem rzekome prace Artura Żmijewskiego.
To zabawy człowieka, który ma problemy z samym sobą i samopoznanie własnych problemów nazywa "sztuką".
Artysta Rzeźbiarz
Artur Łoboda
Fundacja Promocji Kultury
www.fundacja.zaprasza.eu
Foto: rzekome "dzieło sztuki" Artura Żmijewskiego. Film przedstawiający niby Kompanię honorową defilującą nago.