Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Małgorzata Omilanowska
Dziesiąte Wezwanie o uzasadnienie wysłania Yael Bartana
- jako reprezentantki polskiej kultury na 54. Biennale Sztuki w Wenecji
Na wstępie bardzo dosadna uwaga.
Bracia Kaczyńscy byli albo najlepiej zakamuflowanymi agentami syjonistów, albo niewyobrażalnymi naiwniakami.
Lech Kaczyński zainicjował budowę Muzeum Historii Żydów Polskich i wysłanie polskich żołdaków do ochrony interesów Izraela, a mimo to Kaczyńskich opluwa się mianem faszystów i antysemitów.
W trakcie Forum ekonomicznego w Krynicy - w roku 2013, dziennikarz Piotr Kraśko przygotował waz z Donaldem Tuskiem temat, który miał służyć tylko i wyłącznie poniżeniu Jarosława Kaczyńskiego, bo nie miał zupełnie nic wspólnego z tematem Forum.
W pewnym momencie Krasko zapytał Tuska: "
kto odpowiada za to, że 70 procent młodych Francuzów uważa, że Polacy to naziści. Pan czuje się jakoś odpowiedzialny?"
Tusk miał na to przygotowaną następującą odpowiedź:
"
ja wiem - kto odpowiedzialny jest za to, że bardzo wielo osób w Europie uważa, że Polacy to jest jakaś radykalna prawica z nazistowskimi korzeniami i niech Jarosław Kaczyński spojrzy w lustro. On jest od wielu lat patronem tych najbardziej radykalnych najtwardszych prawicowców, którzy Polskę tak często kompromitują, czy to hasłami - malowanymi na murze, wykrzykiwanymi czasem na stadionach, czy znakami wymalowanymi na transparentach i ja nie jestem patronem tych - obrażających polską pamięć i polską godność marszy prawicowych grupek, ja nie przytulam tych - ogolonych na łyso młodzieńców, dla których swastyka jest fajnym symbolem. Więc niech spojrzy w lustro i niech sobie odpowie: kto odpowiada za to, że w Europie niektórzy myślą, że Polska to naziści."
Źródło:
https://www.youtube.com/watch?v=F4d6wBjGOE4&feature=youtu.be&t=11m46s
Przyznam, że zapisując tą wypowiedź - zagotowało się we mnie.
Bezczelny, cyniczny, polityczny śmieć, który uważa, że "polskość to nienormalność", przygotował wraz z cynicznym dziennikarzem bezczelną obelgę wobec Kaczyńskiego i w ogóle wobec Polskiej Prawicy.
Tak się składa, że młodzież francuska interesuje się tylko i wyłącznie - samą sobą. Nie ma pojęcia o tym - co sie dzieje w Polsce.
Tym bardziej, że ze względu na liczną populację Muzułmanów - Francja jest dziś najbardziej antysemickim krajem Europy. Co wskazują sami Żydzi.
Podanie rzekomej grupy 70 procent francuskiej młodzieży jest fikcją i kłamstwem przygotowanym przez "resortowe dziecko" - Piotra Kraśko.
Nie wykluczam jednak, że po którejś z antypolskich produkcji medialnych - pokroju filmu "Nasze matki, nasi ojcowie", zapytano niewielką grupę młodzieży o zdanie na temat Polski.
Przez siedem lat rządzenia Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bogdan Zdrojewski - w imieniu Donalda Tuska uczynił wiele, by przedstawić Polaków w Europie jako antysemitów i faszystów.
Jedną z najbardziej rozpoznawalnych prowokacji Zdrojewskiego, było desygnowanie wyjątkowo prymitywnej Izraelki Yael Bartana - jako reprezentantki Polski na 54. Biennale Sztuki w Wenecji, gdzie przedstawiała mitycznych - polskich "faszystów".
W trakcie realizacji materiału filmowego na Placu Zamkowym w Warszawie, współtworzący ten antypolski paszkwil pracownicy rzekomo "Narodowej Galerii Sztuki "Zachęta" manifestowali przeciwko wyimaginowanym "polskim faszystom". A wedle tych zdegenerowanych ludzi: "faszystami są moherowe berety".
I tu koło sie zamyka. W końcu znaczna część elektoratu PiS to ludzie starsi, którzy nie dają się manipulować mediom. To oni zostali pogardliwie nazwani przez Tuska "moherowymi beretami".
Bezczelny gnojek i pospolity śmieć moralny - Donald Tusk pozwolił sobie na takie obelgi wobec Narodu Polskiego i Polskiej Prawicy dlatego, że od sześciu lat Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zwalczało wszelkie przejawy kultury polskiej, a finansowało produkcje obrażające Naród Polski i wmawiające nam wrodzony antysemityzm.
I w tym momencie przechodzę do meritum pytania.
Rozpoczynając swoje urzędowanie na stanowisku Minister - zadeklarowała Pani kontynuację polityki Zdrojewskiego.
Na wstępie poparła Pani bezczelne prowokacje Jana Klaty - czym dowiodła, że nie ma żadnych kwalifikacji w dziedzinie teatru, a antypolską politykę swojego Ministerstwa przyjęła za priorytet.
Z czasem jednak zaczęła się Pani pojawiać na wydarzeniach - będących rzeczywistymi przejawami kultury.
Dla mnie jest to tylko chwilowa zmiana taktyki - w celu ponownego uśpienia Społeczeństwa.
Ale chcę Pani dać szansę na udowodnienie, że to rzeczywista zmiana prowadzonej przez PO polityki.
Dlatego zadaję Pani odmienne od wcześniejszych, ale bardzo poważne pytanie związane z wysłaniem Yael Bartana - jako reprezentantki Polski na 54.Biennale Sztuki w Wenecji.
Proszę o wskazanie: w którym miejscu wytwór Krytyki Politycznej - we współpracy z Andą Rottenberg, a który sygnowała swoim nazwiskiem Yael Bartana - ma coś wspólnego ze sztuką?
Proszę o wskazanie: w którym miejscu jest tam sztuka?
Tym pytaniem daję Pani szansę dowiedzenia, że zna się Pani cokolwiek na sztuce, a nie jest jedynie bezmyślną kopistką treści występujących w różnych publikacjach o kulturze i sztuce.
Wcześniej pytanie swoje zadawałem Zdrojewskiemu, a potem Tuskowi.
Obaj uciekli przed moimi pytaniami do Brukseli.
Byłoby mi miło - gdyby kobieta pokazała charakter i odważyła się na to, co było poza możliwościami wymienionych kurdupli moralnych i intelektualnych.
Jednak to nie Pani była autorką tej antypolskiej decyzji i więcej tego pytania powtarzać nie będę.
Artysta i teoretyk kultury
Artur Łoboda
Polskie Niezależne Media
Fundacja Promocji Kultury
www.fundacja.zaprasza.eu