ZAPRASZA.net POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj artykuł  

KIM JESTEŚMY ARTYKUŁY CIEKAWE LINKI 2002-2009 NASZ PATRONAT KRONIKA KRAKOWA DZIŚ W POLSCE

Inne artykuły

Czy na Haiti zadziałał HARP 
15 styczeń 2010      Artur Łoboda
Naród do takich nie należy 
16 sierpień 2016      Artur Łoboda
Wiesław Sokołowski LEWACTWO Z PIANĄ NA USTACH  
14 kwiecień 2012      www.trwanie.com
Grabowski vel Abrahamer - żydowski fałszerz historii  
12 lipiec 2016      Artur Łoboda
Holocaust Profiteering by Literary Hoax 
26 styczeń 2011      Iwo Cyprian Pogonowski
Drugie dno polityków Nowej Prawicy 
10 styczeń 2013      Artur Łoboda
Nudny film 
30 listopad 2017     
Deptanie po piętach 
22 lipiec 2016      Artur Łoboda
Dyktatura ciemniaków - bis (3) 
13 wrzesień 2010      Artur Łoboda
To wojna przeciwko polskiej kulturze 
20 luty 2013      Artur Łoboda
Mdli mnie, gdy myślę o tym Papieżu 
19 marzec 2012      Artur Łoboda
W 72 Rocznicę 17 Września 1939 - Tło 
19 wrzesień 2011      Iwo Cyprian Pogonowski
Program sędziowski I. Sprawy cywilne.  
7 wrzesień 2016      Artur Łoboda
Majowe maratony 
2 maj 2017      Artur Łoboda
Teatrzyk Zielony Śledź - "Perfidia" 
25 kwiecień 2015      Małgorzata Todd
Dla kogo medale i zaszczyty? 
23 czerwiec 2015      Artur Łoboda
Żądamy natychmiastowego uwolnienia Janusza Górzyńskiego !!! 
30 marzec 2010      Zygmunt Jan Prusiński
Rokowania Żydów z Arabami w Palestynie 
1 listopad 2009      Iwo ,Cyprian Pogonowski
Samorzutne wezwania o walkę z islamem 
10 styczeń 2015      Artur Łoboda
Bolek, Lolek, Staszek 
22 kwiecień 2010      Artur Łoboda

 
 

Zdrojewszczyzna w kulturze

Zdrojewszczyzna w kulturze to zespół działań przeciwko kulturze, prowadzonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Bogdana Zdrojewskiego, oraz podległych mu pracowników.

Głównym celem "zdrojewszczyzny" jest pozbawienie Polaków tradycyjnych wartości kultury i zastąpienie jej antykulturą zgodą z planami "nowego porządku świata".
By zrozumieć metody realizacji tego planu - należy odwołać się do lat stalinowskich - gdy funkcjonariusze podporządkowanego Stalinowi Rządu w Polsce atakowali tradycyjne wartości kultury narodowej i wprowadzali zjawiska, których zadaniem było ukształtowanie "nowego" - posłusznego ideologii komunistycznej obywatela.
Stworzono wtedy system nagradzania posłusznych wykonawców, z którego skorzystali między innymi Czesław Miłosz i Wisława Szymborska, oraz większość późniejszej "elity kulturalnej" doby PRL-u.
Szczególnie dużo wysiłku skierowano wtedy na młodzież. Naiwnych idealistów - wierzących w hasła komunizmu, kontrolowali zdemoralizowani agenci Urzędu Bezpieczeństwa.
W tym samym czasie potajemnie mordowano polskich patriotów i blokowano artystów uznawanych za "obcych klasowo".

Dokładnie w ten sam sposób działa obecny aparat Rządu Donalda Tuska.
Po przeprowadzonych przez Zdrojewskiego czystkach w instytucjach kultury - dziś kierownicze stanowiska piastują lidzie posłuszni rządzącej Platformie Obywatelskiej, a podlegli im urzędnicy ukrywają swoje poglądy polityczne z obawy o utratę pracy.

Na wzór swoich totalitarnych poprzedników - Zdrojewski prowadzi działania propagandowe, których celem jest wywołanie wrażenia, że podejmuje jakieś działania dla dobra kultury.
Elementami tej propagandowej hucpy są "kongresy" jakie zorganizował w Krakowie 2009 roku i
Wrocławiu 2011 roku. Są one wierną kopią polityki Jerzego Borejszy.
Zresztą wiele działań obecnego MKiDN, oraz podległych mu instytucji przypomina działania Jerzego Borejszy i jego brata Józefa Różańskiego.

Główne - rozpoznane przejawy zdrojewszczyzny

1. Blokada wszelkich przejawów kultury związanych z polską tradycją narodową.

Dotyczy to zarówno kultury ludowej - jak też literatury, teatru, filmu, a przede wszystkim sztuk plastycznych, które były w przeszłości najważniejszym - wraz z literaturą nośnikiem polskich tradycji narodowych. Zdrojewski powiedział wprost, że nie będzie finansował polskiej kultury ludowej i nie dopuszcza finansowania "grup rekonstrukcyjnych" - kultywujących polskie tradycje narodowe.
(1)

2. Zastąpienie kultury polskiej "nowymi", pobawionymi ducha narodowego wzorcami.

Zjawisko to realizowane jest poprzez "wytyczne" Bogdana Zdrojewskiego do podległych mu urzędników.
Jego efektem są programy rodzaju "nowoczesny patriotyzm" - w którym pod pretekstem "szukania nowej formy dla patriotyzmu" blokuje się wszelki przejawy rzeczywistego patriotyzmu i wprowadza poczucie beztroski, oraz braku jakiejkolwiek odpowiedzialności młodzieży za przyszłość Ojczyzny.

3. Zastępowanie polskich artystów - wątpliwej wartości artystami zagranicznymi - bądź obcokrajowcami, którzy w ogóle niewiele mają wspólnego z kulturą i sztuką.

Przykładami takiego działania są: Koncert z okazji 30-lecia „Solidarności” w roku 2010. Kolejnym wyraźnym przykładem było wybranie Izraelki Yael Bartana jako reprezentantki polskiej kultury na 54. Biennale Sztuki w Wenecji w 2011 roku. (Ta pseudoartystka dokonała obraźliwej dla Polaków prowokacji, ukazując Polaków jako dzicz, wśród której Żydzi będą budować ogrodzone drutem kolczastym kibice z wieżami wartowniczymi).
Zdrojewski finansuje dziesiątki mniejszych wydarzeń, których celem jest zastąpienie polskiej kultury - bezwartościowymi występami przedstawicieli innych państw. Doskonałym przykładem jest potajemnie sfinansowany przez niego projektu "Radykalne języki" - zorganizowany przez muzeum Cricoteka.

4. Promocja patologii pod różnymi postaciami.

Ważna rolę w działalności Zdrojewskiego pełni promowanie wszelkich możliwych patologii. Jest to zarówno promocja pedofilii, pornografii - ze szczególnym naciskiem na pornografię homoseksualną.

Finansowane przez Zdrojewskiego są też środowiska i pseudoartyści wykazujący pogardę do elementarnych norm kultury. Obraza symboli religijnych była wstępem do dużo szerszej ofensywy przeciwko kulturze. Kolejnym etapem jest wyszydzanie z tragicznych doświadczeń ludzkości - jak było w przypadku działań Artura Żmijewskiego na Biennale Sztuki Berlinie - na którym hołubiony przez Zdrojewskiego pseudoartysta ze środowiska tak zwanej "krytyki politycznej", sfilmował nagich ludzi bawiących się w berka - w pomieszczeniu przypominającym komorę gazową obozu koncentracyjnego.
Zdrojewski wprowadził warunek homoseksualizmu, bądź transseksualizmu autorów, albo tematu finansowanych przez MKiDN działań.


5. Atak na polski patriotyzm.

Bogdan Zdrojewski zgromadził wokół siebie ludzi, którzy bez rozterek moralnych wykonują jego strategię.
Najbardziej znanym jest "Stowarzyszenie imienia Brzozowskiego" - nazywane też "środowiskiem Krytyki politycznej", które z jednej strony promuje wszelkie patologie, a z drugiej służy za bojówki do fizycznych rozpraw z polska tradycją kulturową.
Na wzór bolszewickich poprzedników - członkowie tej organizacji nazywają "faszystami" wszystkich, którzy uznają patriotyzm za podstawowa wartość etyczną.

Bojówki tej organizacji atakują na ludzi niosących polskie symbole narodowe, będąc pewni własnej bezkarności.
Za takie działania są premiowani przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - za pośrednictwem różnych Programów Ministra.

5. Blokowanie polskich artystów.

Poza Grzegorzem Rosińskim - który objawił się Społeczeństwu Polskiemu jeszcze w latach komunizmu, Polacy nie znają ani jednego artysty, który dawałby powody do dumy ze sztuki polskiej.
O polskich artystach milczą media, a MKiDN blokuje dostęp ich dzieł do świadomości społecznej. Działalność instytucji wystawienniczych - podległych urzędnikom państwowym - jest tego najlepszym dowodem. Polityka Zdrojewskiego całkowicie wyklucza wszystkich artystów, którzy wykazują zdrowie psychiczne i szacunek dla polskiej tradycji kulturowej.


6. Łamanie obowiązującego Prawa i bezprawna tajność procedur

Zarówno Zdrojewski - jak też podlegli mu pracownicy nie zwracają uwagi na takie drobiazgi - jak obowiązujące w Polsce Prawo. Podobnie - jaki ich stalinowscy poprzednicy - lekceważą obowiązujący dziś system prawny, który wedle ich oświadczeń - nie dotyczy działań Ministerstwa Kultury i dziedzictwa Narodowego. (2)
Za podstawę swoich działań przyjęli "Ustawę o grach losowych", która oddaje w gestię Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego organizację i kontrolę gier hazardowych. Nie zawiera jednak żadnych przepisów zwalniających z przestrzegania obowiązującego w Polsce Prawa. Na podstawie wspomnianej Ustawy tworzy Zdrojewski "prawo powielaczowe", które służy do uzasadnienia podejmowanych decyzji.
Departament Mecenatu Państwa MKiDN twierdzi, że nie dotyczy go obowiązujące w Polsce Prawo, a w szczególności Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Z tego powodu ukrywa szczegóły postępowania w sprawie rozdziału środków publicznych, a w pierwszym rzędzie szczegóły ocen "zespołów sterujących" Ministra. (3)

(1) "Nie będziemy promować polskiej kultury za pomocą wycinanek" - takie pogardliwe dla kultury ludowej określenie "wycinanki", użył Zdrojewski podczas spotkania z animatorami kultury ludowej.
Na kulturę ludową przeznacza około 0,13 z jednego procenta budżetu MKiDN
Polskie tradycje narodowe mogą być prezentowane tylko w liberalnej interpretacji - jak choćby "Patriotyzm jutra".

(2). Pismo Ziny Jarmoszuk - Dyrektor Departamentu Mecenatu Państwa MKiDN z dia 18 listopada 2011 roku sygn. DMP/1-12/3159/1/PW, w którym stwierdza: "Decyzje podejmowane w ramach Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie są decyzjami administracyjnymi w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.

(3) Po wielu interwencjach - w końcu udaje się wydobyć z MKiDN oceny "zespołów sterujących", ale nie ma żadnej pewności : czy nie są sfałszowane - bo nie są publikowane na stronach MKiDN.
Podległe Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego twierdzą, że ujawnienie ocen "zespołów sterujących" nie jest informacją publiczną i odmawiają ich udostępnienia.
Na przykład - Dyrekcja Muzeum Historii Polski traktuje społeczne pieniądze jako swoje własne i twierdzi że: "ocena poszczególnych członków zespołu sterującego nie mieści się w kategoriach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej."


Dokumentacją zbrodniczej wobec Narodu Polskiego działalności obecnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - oraz podległych mu urzędników, zajmuje się Fundacja Promocji Kultury.
Założona została przez artystów o wielkim dorobku - w celu obrony fundamentalnych norm humanizmu.
www.fundacja.zaprasza.eu

Foto: Kadr z filmu Yael Bartana pod tytułem "Zamach". Neostalinowska Polska, oczywiście kierowana prez Żydów. To prawdziwa strategia Zdrojewskiego.

Artur Łoboda
Fundacja Promocji Kultury
www.fundacja.zaprasza.eu
9 kwiecień 2013

Artur Łoboda 

  

Komentarze

  

Archiwum

Sprawiedliwość i życie
padziernik 29, 2005
Stanisław Michalkiewicz
"Izraelskie Siły Obronne” – IDF
sierpień 29, 2006
Iwo Cyprian Pogonowski
Wykolejenie Konserwatyzmu Amerykańskiego
kwiecień 15, 2005
Iwo Cyprian Pogonowski
Janowski żąda głosowania w sprawie Stoen-u
grudzień 3, 2002
PAP
Dialog o Polityce Zagranicznej USA
lipiec 28, 2006
Iwo Cyprian Pogonowski
Nowa Książka "Masakra w Jedwabnem", Walka z Fałszowaniem Historii Polski
marzec 9, 2006
Iwo Cyprian Pogonowski
UE utrze nosa Kaczyńskiemu?
padziernik 25, 2005
nbnm
Jedyna rzecz jaką Amerykanie budują w Iraku - gargantuiczna ambasada - fragment książki Doroty Szczepańskiej "Duch Apokalipsy
wrzesień 23, 2006
Dorota Szczepańska
Bez etykietek (koalicje lokalne) Z profesor Jadwigą Staniszkis, socjologiem, rozmawia Ewa Sadura
listopad 22, 2002
http://www.trybuna.com.pl/
Byłem na tamtym świecie
listopad 6, 2008
Artur Łoboda
Nie stać nas
padziernik 20, 2003
Angora
General Conclusion of Irving’a trial
kwiecień 15, 2008
przysłał ICP
Papież cacy kiedy zwalcza komunę. Papież be, kiedy sprzeciwia się agresji
luty 1, 2003
zaprasza.net
Chirac skrytykował Polskę
luty 18, 2003
zaprasza.net
WYBORY 2005
wrzesień 24, 2005
zaprasza.net
Living the Life of Riley in Poland
marzec 27, 2007
przysłał ICP
Teoria spisku
czerwiec 10, 2005
Artur Łoboda
Spadkobiercy "Solidarnosci"
grudzień 27, 2002
Elzbieta
Posiada on akceptację środowiska politycznego, społecznego i przedstawicieli Kościoła.
marzec 6, 2006
PAP
Unia Europejska
marzec 23, 2005
Gregory Akko
 


Kontakt

Fundacja Promocji Kultury
Copyright © 2002 - 2012 Polskie Niezależne Media