|
Na siódmą rocznicę istnienia Portalu
|
|
W życiu są piękniejsze rzeczy do zrobienia niż uganiania się z głupcami- którzy walczą o to by byli zniewalani.
Mamy tego najlepszy przykład w osobach zwolenników Radia Maryja - które co innego mówiąc a co innego czyniąc - tak naprawdę służy wrogom Polski - siejąc dezinformację.
W jednej z audycji dowiedzieliśmy się że Fidel Castro jest wysoko postawionym masonem.
A masoni rządzą Światem i bankami.
Dla myślącej osoby pojawi się sprzeczność : co zatem robi Castro - od 50 lat opierając się żydowskiemu kapitałowi?
Takie pytanie pojawi się w głowach osób myślących a nie poddanych manipulacji - użytecznym głupcom - którzy za głosem wielkiego guru oszustwa będą głosować na PiS.
Radio Maryja szkoli bojówkarzy do atakowaniu niezawisłych środowisk polskich - odpornych na manipulację.
Niezależnie od tego - co chciałaby tu wyprawiać agentura - ten Portal jest jednym z niewielu niezawisłych oraz niepodatnych na manipulację.
I taki pozostanie do końca.
W najbliższych dniach zostaną zmienione zasady uczestnictwa na Portalu.
Sprawdzeni uczestnicy dostaną dostęp do natychmiastowej publikacji swoich tekstów.
Komentowanie artykułów dostępne będzie tylko dla zalogowanych uczestników.
Osoby które wykorzystywały ta witrynę do ulżenia własnych frustacji mogą się z nią pożegnać.
Dojdą nowe możliwości prezentacji informacji.
Ponieważ wiele osób podsyła linki do wartościowych stron, powstanie odrębna kategoria wpisów.
Do tego będzie też możliwość informacji o ważnych wydarzeniach.
Od początku istnienia tego Portalu przeszliśmy ogromną drogę uświadamiania.
Poglądy niektórych osób bardzo się zmieniły a innych znacząco rozbudowały.
Jednak osoby wypisujące ogłupiające brednie w rodzaju : że Święta Inkwizycja została stworzona po to by bronić oskarżonych - powinny się skierować na witryny o odpowiednim dla nich poziomie umysłowym.
Tu wprowadzamy dyscyplinę odpowiedzialności za wyrażane opinie.
Dziękuję za niechcianą "współpracę" wszystkim frustratom.
Zajmijcie się czymś innym niż zaglądaniem na ten Portal.
|
20 marzec 2009
|
Artur Łoboda
|
|
|
Oni handluję szczeblami z drabiny, która się przyśniła św. Jakubowi.
Więcej im nie wolno :) |
2019-09-25
Magellan
|
 |
|
TUSK, KOMOROWSKI, SCHETYNA, PAWLAK i KWAŚNIEWSKI zapytaliby diabła: czy mogą testować innych w jego imieniu?, bo wtedy najłatwiej o machloje. |
2019-09-25
Artur Łoboda
|
 |
|
Piotr Jankowski (NISS): Dywidenda narodowa - zakotwiczenie polskiego złotego w zasobach naturalnych
https://www.youtube.com/watch?v=AdUJWM5uypk |
2019-09-27
Alina
|
 |
|
Osoba samodzielnie prowadząca działalność jest obecnie największym wrogiem "ludu" podlegającym rozkułaczaniu.
I to się odbywa nie tylko w Polsce, ale całej Europie (a może i świecie?), w tym UE.
W jednych krajach mocniej, w innych słabiej, ale to kwestia etapu.
Nie ma obecnie większego wroga dla "klasy panującej" niż niezależny ekonomicznie osobnik.
Czemu promuje się obecnie w Polsce preferencje dla pracowników?
Bo stanowią - w głównej mierze - mienie gospodarowane przez korporacje i struktury publiczne, czyli kukiełki, które wykonają wszystko dla zachowania egzystencji, a wyniki ich pracy nie przekładają się na ich dochody, albowiem albo nic nie wypracowują, vide urzędnicy, albo są drenowani niewspółmiernie do rzeczywistej wartości pracy.
I ten rozziew powoduje, że są albo sfrustrowani, albo odurniali. A takimi się najlepiej rządzi i sprzedaje oferty usług i towarów całkowicie im zbędnych, w normalnym toku rzeczy. |
2019-09-27
Magellan
|
 |
|
Jest też o Brejzie: https://fakty.interia.pl/polska/news-posel-po-krzysztof-brejza-pozywa-cezarego-gmyza,nId,3226733
"Poseł PO Krzysztof Brejza pozywa Cezarego Gmyza"
Najzabawniejsze komentarze pod tym tekstem:
SokzBrejzy, Klaudia al Jazeera
Kidawa Bezbłońska...
Małżeństwo al jachiry z al jaźdzewskim.
Ciekawe czy Brejza coś zanitrasił i ile?
Sok z buraka to zwykła brej a...
POKO = Przecież Oczywiście Kradnę na Okrągło
Nie brejzuj idź na wybory
Nowe słowa w j.polskim: kłamstwo= brejza, kłamanie= brejzowanie, gadanie bzdur= brejzolenie
"Sok z buraka " to wyciek z czerwonej zarazy z PZPR, SLD , PO , Nowoczesnej ..... atakujący Polskę i Polaków.
|
2019-09-28
Alina
|
 |
|
... a Platformy, PSL, SLD, WIOSNY, q.NOWOCZESNEJ? |
2019-09-28
Alina
|
 |
|
Kornela, oczywiście nigdy nie poznałem, ale mam o nim zdanie następujące.
Fizjognomia znamionowała skutki, według mojej oceny, jakiegoś udaru, dość lekkiego, ale trudno-odwracalnego.
A co do proweniencji.
Solidarność Walcząca, to według mojej wiedzy najbardziej skompromitowana, zdegenerowana, zinfantylizowana i zinfiltrowana postać tzw. popłuczyn po "prawdziwym" ruchu solidarności.
To była czysta fikcja i groteska.
I nigdy nie słyszałem, w pełni zbornej wypowiedzi, tego Kornela, na jakikolwiek postawiony mu temat.
A Mateuszek, niestety nie stanowi dowodu progresji pokoleń. |
2019-09-30
Magellan
|
 |
|
ps
zaczęli lansować na "poważnie" niejaką Monikę Jaruzelską.
Warto się temu przyglądać, bowiem jak patrzę na zdjęcia, to osobą bardzo do niej podobną, jawi się niejaka Agnieszka Holland.
Przypadek? |
2019-09-30
Magellan
|
 |
|
Tym razem się mylisz Magellanie.
Solidarność Walcząca to jedyna struktura nie "zaproszona" do Magdalenki.
Do dzisiaj wielu z jej członków piętnuje system polityczny i prawny Trzeciej RP.
Chyba mylisz ich z kimś innym. A konkretnie z tymi z Magdalenki.
|
2019-10-01
Artur Łoboda
|
 |
|
Może się mylę, ale nie wierzę, że esbecja nie mogła złapać Kornela i zdekonspirować, tak jak Bujakiem itp.
Na pewno byli tam ludzie uczciwi i zapewne większość.
Tak jak w pierwszej solidarności. Ale to nie oznacza, że sama instytucja była prowadzona czysto.
A niezaproszenie do Magdalenki, być może było celowe, aby na odpowiednim etapie móc powołać się na to, że teraz już do władzy doszli ludzie spoza układu okołookrągłostołowego.
I nie jest przypadkiem, że akurat syn Kornela jest obecnie premierem z nadania banksterskiego.
Na marginesie.
Wczoraj Kaczyński na konwencie wyborczym - podała to TV - oświadczył, że młode "elity biznesowe" napotykają w swej działalności na "szklany sufit", którego nie mogą przeskoczyć. Powiedział też, że skład elit gospodarczych MUSI się zmienić. Ale dodał przezornie i łaśliwie (od łasić się), że nikomu nic nie będziemy zabierać.
To był, według mnie, przejaw słabości psa skamlącego u drzwi sieni. Raczej nie ma w tym objawów mistrzowskiej gry na rozpracowanie przeciwnika i uśpienie jego czujności, po to by go potem, z zaskoczenia pokonać od środka. |
2019-10-01
Magellan
|
 |
|
Coś w tym jest.
Zawsze kiedy ktoś z "pudełka" pojawia się tzw. "przestrzeni medialnej", to istnieje domniemanie, graniczące z pewnością, że jest elementem przedmiotowym jakiejś kombinacji operacyjnej.
Taki np. "Muniek" Staszczyk.
Teraz wszyscy mu współczują, bo miał udar itp.
Ale - za Gabrielem Macejewskim, bo on te dane podał - to syn działacza socjalistycznego, którego dziadek był w bliskich relacjach z Okrzeją.
A muzyka rozrywkowa, to element deprawowania społeczeństwa, poprzez zastępowanie muzyki, de facto kakofonią agresywną, co oddziałowuje, co oczywiste na ogólną kondycję i jej poziom dla danego człowieka. |
2019-10-01
Magellan
|
 |
|
Nic mi nie wiadomo, by Bujak był w Solidarności Walczącej.
To - że się ukrywał - o niczym nie świadczy.
W Stanie wojennym wróciliśmy do konspiracji lat wojny. Każdy był uważany za potencjalnego donosiciela.
I dlatego dużo trudniej było SB infiltrować struktury S.
A i tak wiele było wpadek, ale Jaruzelski nie chciał rządzić terrorem, więc wyroki były stosunkowo niskie - jak na komunę.
Spróbuj znaleźć prawdziwych działaczy Solidarności Walczącej a zrozumiesz, że nic o tej strukturze nie wiedziałeś do tej pory. |
2019-10-01
Artur Łoboda
|
 |
|
Prymitywna propaganda Kurskiego,. która odbija się rykoszetem na kulturze Społeczeństwa.
Jak się cały czas podtyka człowiekowi przed oczy g.. to następują nieodwracalne zmiany w psychice.
Ale dla tych ludzi liczy się tylko władza. |
2019-10-02
Artur Łoboda
|
 |
|
Bujaka podałem jako przykład tego, że jak się nie chce, to się nie złapie.
Wiem, że nie był w Walczącej.
Mi chodziło tylko o lans legend.
W grupie ludzi wyselekcjonowuje się tych, którzy są najambitniejsi, aspiracyjni i wierzą, zapewne w to co robią.
A potem się ich moderuje.
I Kornel, według mnie, tak został rozprowadzony.
A ci najuczciwsi i najbardziej prostolinijni N I G D Y do żadnych struktur decyzyjnych, albo przedsionkowo decyzyjnych, nie zostaną dopuszczeni.
Takie epitety przytoczyłem celowo, bowiem kiedy powstawała i krzepła Solidarność Walcząca, ci co ich kontrolowali i infiltrowali wiedzieli już N A P E W N O, że reforma, czyli modyfikacja zastałej struktury, tak aby pozostało "po staremu", będzie i że będzie potrzeba garnituru ludzi, którzy nie będą z kolaboracyjno-magdalenkową strukturą kojarzeni.
I taki był sens mojego wpisu.
A ofiarami, jak zawsze są ludzie uczciwi i waleczni. |
2019-10-02
Magellan
|
 |
|
ps
i właśnie ten Kornel i jego syn są przykładem, według mnie, że ten schemat jest realizowany.
Przecież ten Mateuszek nie został premierem za zasługi.
To raczej poczciwy chłopiec, ale nie wchodzący w żadne konflikty. I te nagrania o misce ryżu i ta legenda, że w dni postne, jako podano mu pielmieni, czyli pierogi z zawartością mięsa, to on je rozkrajał, mięso wydzielał i jadł tylko to co było bezmięsne.
Przecież to absurd.
Bo albo jest to prawda, ale wtedy dowodzi to tego, że ten człowiek jest tak słaby i delikatny, że nie nadaje się do funkcji kierownika w zakładzie pracy, o funkcji premiera nie wspominawszy, albo to fikcja a to jeszcze gorzej, bo chociażby jej nie zdementował n.p.
Ponadto kto i kiedy wysyłał go na stypendia zagraniczne np "Central Connect State University"
Dalej z czyjego nadania i rekomendacji odbywał staż w Niemieckim Banku Federalnym?
Za viki "Od 1979 jako jedenastoletnie dziecko pomagał w drukowaniu podziemnego „Biuletynu Dolnośląskiego” w tajnej drukarni w Wilczynie Leśnym pod Wrocławiem – sklejał, zszywał i układał gotowe gazetki". To jest tak naciągane, że Greta Thunberg to prawdziwa, świadoma i autentyczna bojowniczka o prawdę i wolność.
|
2019-10-02
Magellan
|
 |
|
ps, ps
a to powinno tłumaczyć już wszystko: "W latach 1983–1986 był wielokrotnie zatrzymywany i przesłuchiwany w związku z działalnością opozycyjną jego ojca, który ukrywał się wówczas przed organami ścigania"......
Ludzie myślcie! |
2019-10-02
Magellan
|
 |
|
Powiem tak.
Umarł Kobuszewski.
Porównajmy go do np. Jachiry, jeśli chodzi o przekaz, sens, treść i moc.
I zdajmy sobie sprawę, że dajemy się wciągnąć w poziom rozmów i dyskusji, który z racji F A K T U wciągnięcia, już nas, z założenia U N I E W A Ż N I A! |
2019-10-02
Magellan
|
 |
|
Gdyby Twoje teorie były prawdziwe - to byłby to perfekcyjnie przygotowany podstęp, którego prawdopodobieństwo skuteczności wynosi blisko zero procent.
Kornel Morawiecki dostał się do Sejmu TYLKO I WYŁĄCZNIE dzięki wstąpieniu do Ruchu Kukiza.
W przeciwnym wypadku NIGDY nie dostałby się do Sejmu.
Już kiedyś pisałem, że kazus Kukiza to taki "lewar", który wyniósł Dudę.
Najpewniej już w Sejmie Kornel przedstawił Kaczyńskiemu swojego syna - z pomysłami jakie dzisiaj realizuje PiS.
To cała prawda.
A, że Mateusz Morawiecki nie do końca jest zdrowy na umyśle - to zupełnie inna sprawa.
Na pewno jednak jest zdrowszy od całego PO.
|
2019-10-03
Artur Łoboda
|
 |
|
Po naszemu piosenka ma tytuł "Serca nie gasną" |
2019-10-03
Alina
|
 |
|
No dobrze, to kto finansował i rozprowadzał Ruch Kukiza. Pisał kiedyś Dakowski, że prof. Przystawa organizował i wspierał ruch na rzecz JOW-ów. W pewnym momencie pojawił się Kukiz i według Dakowskiego (też gwoli prawdy prof.) rozwalił ten ruch od środka, jednocześnie się na nim lansując.
Prof Przystawa już nie żyje, a słowa Dakowskiego nie są weryfikowane. Kukiz tych informacji nie dementuje, ani się do nich nie odnosi.
Należy pamiętać, że Duda to rocznik 1972, a więc pierwszy, który nie musiał składać oświadczeń lustracyjnych, a Ruch Kukiza zagospodarował głosy tych, którzy dorastali w końcówce lat 80 tych i w pierwszej dekadzie lat 90 - tych. |
2019-10-03
Magellan
|
 |
|
Znałem osobiście Przystawę i wspierałem Go.
Co z tego, że propagował JOW - jak nie potrafił się przebić z tą ideą?
I to nawet przy wsparciu - mnie podobnych.
To Kukiz wyniósł tą koncepcję w świat polityki.
Kto finansował Kukiza?
A o jakich pieniądzach mówimy?
To zwolennicy JOW sfinansowali ten ruch. W przeciwnym wypadku PiS i KO już dawno wyciągnęliby to jako haki na Ruch Kukiza.
|
2019-10-03
Artur Łoboda
|
 |
|
Jak tak głębiej sprawdzać, to chyba nie ma we współczesnej najwyższej polskiej polityce ludzi, którzy nie byliby albo Żydami, albo spokrewnieni z Żydami, albo z nimi skoligaceni.
Z tego wynika bezpośredni logiczny wniosek, że w Polsce nie rządzą Polacy, mało tego, nie mają żadnego wpływu na swoje sprawy.
Jak się nawet jakiś trafi, natychmiast rzuca się na niego koszerna sfora, i szczeka, że oto mamy kolejnego oszołoma, polskiego faszystę.
Chodzę z uporem maniaka na wybory. Mam nadzieję kiedyś wybrać ludzi, którzy przywrócą Polakom należne nam prawa we własnej ojczyźnie. Przywrócą obowiązek podawania narodowości i wyznania w dokumentach urzędowych, a już koniecznie i publicznie zobowiążą osoby kandydujące i pełniące funkcje publiczne do podawania narodowości, obywatelstwa, powiązań rodzinnych z innymi nacjami. nadadzą Polakom przywileje należne GOSPODARZOM we własnym domu. |
2019-10-04
Alina
|
 |
|
Korekta:
Kiedy pokazują mi kolejne sondaże, przeżywam szok, kiedy widzę, że PO ma wciąż poparcie 25-35%, bo to znaczy, że taki procent obywateli mojej ojczyzny to hołota, prostacy, oszuści, skorumpowani prawnicy, sędziowie, ludzie ograniczeni umysłowo, cwaniacy i świry. |
2019-10-04
Alina
|
 |
|
Różne rzeczy się wyciąga i różnych rzeczy się nie wyciąga.
Pan Kuchciński, wszystko na to wskazuje, poleciał za nieletnie, ukraińskie dziwki podkarpackie, choć przedstawiono to, za niby loty.
A zatem nie jest tak, że opozycja z "władzą" walczy na prawdę.
To teatr.
I dlatego nikt nie wyciąga finansowania Kukiza.
Jako muzyk był po prostu mierny.
I taka jest prawda.
A Plikot, czy ktoś wycoiągał mu finansowanie?
A Nowoczesna, w try miga, z pudełka 10%, czy ktoś, w tym PiS, PO itp., dociekał.
A Lepper? Z całym szacunkiem do niego.
Dajmy już spokój z tym.
W każdych wyborach wprowadza się jedno, albo dwa ogniwa, które mają intensyfikować tych wyborców, którzy już są totalnie zdystansowani i bierni.
Wszystko jest rozgrywane pod względem socjotechniki.
Ja sam mając tego świadomość, przez chwilę uległem temu złudzeniu, podczas wyborów prezydenckich w 2015r. Na szczęście w miarę szybko się opamiętałem.
Teraz takim ogniwem sztuczn"e"m jest i Konfederacja i "Wiosna".
I tyle.
|
2019-10-04
Magellan
|
 |
|
Na marginesie, wracając do sprawy Gdańska.
PiS ogłosił dwie rzeczy niepokojące, z których jedną wdraża na poziomie, przynajmniej projektu oraz wykonawstwa prac przygotowawczych, póki co ziemnych, a drugą w ramach deklaracji wykonawczej, w ramach niedaleko idącej przyszłości.
Pierwsza: przekop Mierzei.
Druga: elektryfikacja i dobudowa 2 toru na linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin - Maksymilianowo.
A to oznacza, że wraca pomysł magistrali węglowej z ominięciem Tczewa i Gdańska z lat międzywojnia.
Po co?
Zdaje się, że szykowany jest projekt obejścia Gdańska, tak jakoby nie był on uregulowany traktatami z Niemcami, co jest problemem, bo nie należał on w 20 leciu do III Rzeszy, a co za tym idzie wszystkie traktaty powojenne, kwestię Gdańska, chyba pozostawiły otwartą.
Pytanie co z Kłajpedą?
|
2019-10-04
Magellan
|
 |
|
Nie tylko obraźliwe - słuszny zwrot - w prawie karnym jeszcze używa się zwrotu "obraza przepisów", ale też N I E W A Ż N E od początku.
Przedmiotem kredytu, bowiem było świadczenie niemożliwe. A takie umowy są nieważne.
Świadczenie niemożliwe, bo kwota do spłaty nie była określona według uprzednio znanych stronom reguł.
Teraz zaczną się batalie, a sądy będą działały obstrukcyjnie. |
2019-10-05
Magellan
|
 |
|
Alino
Neumann odpowiada za kontrakty medyczne, w tym dla NZOZ-ów na Pomorzu.
I widocznie idą przetasowania w tym segmencie rynku.
Kiedyś prowadziłem proces o eksmisję jednego NZOZ-u na Pomorzu, bo Neumann powiedział, że inny ma przejąć rynek.
Udało mi się, poprzez procedurę obronić - czyli nie wyrzucić - klienta przez 5 lat w pierwszej instancji.
Ale, kupieni byli wszyscy starostwo, sąd, gmina wszystko ten Tczew.
|
2019-10-07
Magellan
|
 |
|
ps
Jak się wejdzie na stronę internetową sądu w Tczewie, to w zakładce informacje, jest link do listy sędziów, ale gaśnie tak szybko, że niesposób to otworzyć.
A zatem osoby te, choć jawne, są niejawne.
A pani Lewandowska, która firmowała przekręty w sr Tczew, wobec NZOZ-ów, jest teraz przewodniczącą Wydziału Cywilnego w sądzie w Starogardzie Gdańskim. |
2019-10-07
Magellan
|
 |
|
https://www.youtube.com/watch?v=rykR5-FaBuE |
2019-10-07
Alina
|
 |
|
W USA Polacy paradują sobie w marszu niepodległości o nazwie Parada Pułaskiego, a Polacy w Polsce nie mogą sobie urządzić swojego Marszu Niepodległości, bo zaraz żydowskie szczekaczki ujadają, że oto idą faszyści.
TO TACY SAMI FASZYŚCI JAK CI W PARADZIE PULASKIEGO
Prawdziwi faszyści siedzą w upadającej redakcji na Czerskiej i prowadzą szczekaczkę TOK FM. Jeśli ktoś nie słuchał - radzę ostrożność, bo od dawki antypolskiego jadu, pogardy, goebbelsowskiej propagandy i żydowskiego szowinizmu można się rozchorować psychicznie, a raczej zarazić choroba psychiczną. |
2019-10-09
Alina
|
 |
|
Chyba "oficer prowadzący" Trumpa wydaje sprzeczne komunikaty, a Trump je ogłasza Urbi et Orbi.
Sprawa jest wyjątkowo dziwna, ponieważ oficjalne struktury władzy wykonawczej w USA dystansują się od deklaracji Trumpa. Czyli, jemy ciastko i mamy ciastko.
U nas odpryskiem tego są chimery Wałęsy, któremu również "oficer prowadzący" przygotowuje codzienne deklaracje poparcia.
No i prof. Szyszko. Dziwna śmierć. Kto wie, czy nie unicestwili go "swoi". |
2019-10-10
Magellan
|
 |
|
Wracając do Pana Szyszko. Prof. Szyszko.
Rzucają mi się w pamięć dwie ostatnie, zarejestrowane przeze mnie jego wypowiedzi.
Jedna, o tym cudactwie, kuzynce Svante Arheniusa - czyli tego - który według ogłoszeń literacko-propagandowych, był twórcą teorii panspermii kierowanej, czyli Grecie Thunberg, co do której media tworzą aurę geniusza świadomości i czynu.
Druga, o żłobkach i przedszkolach.
Człowiek wyszedł poza kojec, który mu wyznaczono.
I zginął.
Tak samo jak, niejaka Zyta Gilowska.
Tylko PiS - jako strukturalna instytucja - mógł takich normalnych i uczciwych ludzi zagospodarować, aby docelowo ich, de facto wykończyć.
Strasznie smutne. |
2019-10-11
Magellan
|
 |
|
http://mtodd.pl/wp-content/uploads/2014/12/ZDRAJCA.jpg |
2019-10-11
Alina
|
 |
|
Dla mnie ta osoba to symboliczna "pani Ania".
W moim otoczeniu to określenie osoby ograniczonej umysłowo.
Już mieliśmy "noblistę elektryka" i wystarczy.
Szkoda słów i energii na dyskusję o politycznych motywach Komitetu noblowskiego. |
2019-10-12
Artur Łoboda
|
 |
|
http://pressmania.pl/list-otwarty-do-p-olgi-tokarczuk-pisze-iwona-l-konieczna/ |
2019-10-12
Alina
|
 |
|
Dla mnie ta osoba to symboliczna "pani Ania".
W moim otoczeniu to określenie osoby ograniczonej umysłowo.
Już mieliśmy "noblistę elektryka" i wystarczy.
Szkoda słów i energii na dyskusję o politycznych motywach Komitetu noblowskiego. |
2019-10-12
Artur Łoboda
|
 |
|
Katalonia w Hiszpanii, a w Polsce: np Śląsk.
Nie patrzmy emocjonalnie. |
2019-10-18
Magellan
|
 |
|
ps nikt tych Katalończyków w Hiszpanii nie prześladuje i nie gnębi. |
2019-10-18
Magellan
|
 |
|
Byłem tam, tj. w Katalonii w kwietniu. Nachalne lansowanie flag Katalońskich, ignorowanie symboli Hiszpańskich i całkowity brak objawów, jakiejkolwiek dyskryminacji tubylców.
Pytanie, kto podburza Katalończyków i kto to podburzenie finansuje?
Jednakże orzeczenie hiszpańskiego sądu najwyższego, które według oficjalnej narracji uruchomiło lawinę, wyznaczono w terminie, który zbiega się z decyzjami w sprawie brexitu. |
2019-10-18
Magellan
|
 |
|
Nie wiem Magellanie skąd Twoja zaciętość wobec Katalończyków.
Z wypowiedzi wynika, że kompletnie nie znasz historii tych ludzi. A więc nie zwiedzałeś Katalonii, a jedynie przez Nią przejechałeś.
Argumentacja, że "nikt ich tam nie dyskryminuje" - jest nieaktualna. Tak było przed nieudaną rewolucją.
Polaków również "nie dyskryminowano" pod Zaborami - pod koniec XIX wieku. Po co więc do cholery walczyliśmy o niepodległość?
Czyżbyśmy byli wtedy "podburzani"?
A niby przez kogo? |
2019-10-18
Artur Łoboda
|
 |
|
Katalonia, mówią że to od Got-Alania, ludów ze wschodniej Europy. Język kataloński różni się od hiszpańskiego. Tylko w katalońskim zachowało się znaczenie słów: "germà" = brat, "germana" = siostra. Bard Katalończyków nazywa się Llach:
https://www.youtube.com/watch?v=2wRqbwHS4Hs
|
2019-10-19
latarnik
|
 |
|
germa ma "a" z akcentem |
2019-10-19
latarnik
|
 |
|
Katalończycy (podobnie jak Kurdowie) mieszkają na swoich terenach od co najmniej trzech tysięcy lat - na długo zanim przyszli najeźdźcy - z którymi od zawsze walczą.
Katalończycy są jednymi z ostatnich potomków związku celtyckiego. |
2019-10-19
Artur Łoboda
|
 |
|
Janusz Sanocki, b. burmistrz Nysy, a obecnie poseł niezrzeszony rozpoczął dzisiaj (8 października 2019) okupację opolskiej Delegatury Krajowego Biura Wyborczego (ul. Piastowska 14) oraz głodówkę, protestując w ten sposób przeciw pozbawianiu Polaków biernego prawa wyborczego i domagając się unieważnienia najbliższych wyborów parlamentarnych.
https://3obieg.pl/bezpartyjny-posel-janusz-sanocki-rozpoczal-dzisiaj-strajk-glodowy/ |
2019-10-20
Alina
|
 |
|
Nie jestem przeciwko Katalończykom.
Twierdzę tylko, że ta akcja, to może być część większego planu.
A co do historii, nigdy nie mieli swego suwerennego kraju.
Zawsze byli podporządkowani.
Więc porównywanie ich do Polaków nie jest adekwatne.
A co do mojego pobytu.
Byłem w Santa Susanna, jeździliśmy do Barcelony i Girony.
Tylko przez tydzień.
I ani w pociągach, ani na ulicach, ani w miejscach publicznych nie było Ś L A D U jakiejkolwiek frustracji z tytułu przynależności do państwa, w którym Kastylia odgrywa dominującą rolę.
Powtarzam, flag Katalońskich było co niemiara, ale nie było wyczuwalnego "przebierania nogami" do jakichś nadpływających objawów, aktu secesji.
Ale zgodzę się, że fizjognomia tych ludzi i sposób zachowania jest całkowicie odrębna od Kastylijczyków.
I jeszcze jedno Katalonia, tak jak i Kraj Basków jest podzielona między Hiszpanię i Francję i lwia część tych regionów leży w Hiszpanii, ale te "francuskie części", jakoś nie wykazują tendencji niepodległościowych. Czy to nie zastanawiające? |
2019-10-20
Magellan
|
 |
|
Zgadzam się, że "Mateuszek", za Dakowskim, to agentura banksterki.
I być może gdyby nie odwołano Szydło, była by - po obecnych wyborach - większość konstytucyjna po stronie PiS.
Ale ją odwołano, w dniu, w którym dano jej votum zaufania. Przypadek, chyba bez precedensu.
Dlatego tak ostrożnie podchodzę do osoby Kornela.
Elektromobilność itp, to przejaw tego co kiedyś tu Gospodarz nazwał mianem : "Polska przedmurzem globalizmu".
Jest taki film "Atlas chmur".
I tam jest m.in. wizja świata elektromobilnego. Warto się poddać refleksji płynącej z tego filmu, bo reżyserami jego są te osobniki, które firmowały "Matrix".
A osobniki dlatego, że wtedy tytułowały się mianem braci, nomen omen Wachowskich, a przy atlasie, były to już "siostry" Wachowskie.. |
2019-10-21
Magellan
|
 |
|
Może nie tyle "zmierzchu" co świtania internetu .... :) |
2019-10-21
Alina
|
 |
|
Masz rację Alino
Zacząłem zupełnie inną myśl i przerwałem w pół zdania. A gdy wróciłem do tekstu to coś wycięło.
Chyba chciałem napisać "zmierzchu nieświadomości społecznej w początkach Internetu".
Ale poprawię wedle Ciebie.
|
2019-10-21
Artur Łoboda
|
 |
|
Wystąpienie sejmowe Janusza Sanockiego
https://www.youtube.com/watch?time_continue=134&v=b22-Uayhtno |
2019-10-24
Alina
|
 |
|
Przypomniało mi się jeszcze lepsze określenie: "u zarania internetu" :)
Tylko czy młodzi zrozumieją o co łazi? |
2019-10-25
Alina
|
|
|
|
Nie dajmy się zwrariować
luty 28, 2004
przesłała Elżbieta
|
Włodzimierz Bukowski
Przesłanie do Polaków cz.2
maj 14, 2003
przesłała Elżbieta Gawlas
|
Ponowne Zagrożenie Polski Bombardowaniem Nuklearnym
luty 6, 2008
Iwo Cyprian Pogonowski
|
Świat się śmieje, czyli deja wu
marzec 7, 2004
Artur Łoboda
|
Krucjata XXI wieku
grudzień 7, 2003
|
Islam prosperuje bez procentów składanych
listopad 21, 2007
Iwo Cyprian Pogonowski
|
Obniżyć, czyli podwyższyć
maj 14, 2005
Stanisław Michalkiewicz
|
Media -IV władza ta kryształowa
grudzień 11, 2006
A.Sandauer
|
Globalna Walka o Paliwo przy Postępie Globalozacji
styczeń 25, 2007
Iwo Cyprian Pogonowski
|
"Sondaż" czy kpiny ze społeczeństwa?
styczeń 24, 2003
PAP
|
Nastała grobowa cisza
październik 22, 2007
Artur Łoboda
|
Masoni i cykliści.Polski - polityczny świat przestępczy
grudzień 27, 2002
Artur Łoboda
|
Szlifowanie kamienia wedle starego wzoru
wrzesień 3, 2007
Zygmunt Jan Prusiński
|
Wymienią
listopad 25, 2005
www.krakow.pl
|
Nie znośne błędy...
grudzień 19, 2004
Mirosław Naleziński, Gdynia www.mirnal.neostrada.
|
Myślom naszym zabitym podle przez krętacza
sierpień 1, 2003
|
Przedsiebiorstwo "Holocaust"
kwiecień 2, 2006
przysłał anonim
|
Abecadło polityczne 1
październik 17, 2007
Artur Łoboda
|
Chiny i kwestia rozwoju rządu reprezentatywnego
czerwiec 4, 2006
Iwo Cyprian Pogonowski
|
"Głupizm"
marzec 31, 2006
Artur Łoboda
|
|
|